اخبار

192 شرکت دانش‌بنیان بازار گیاهان دارویی را رونق دادند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های مختلف کمک کرده تا کشور تجربه خوبی از تامین نیازهای بومی و عدم وابستگی به بازار جهانی داشته باشد و در این مسیر از توانمندی‌های داخلی بهره ببرد.

از جمله آثار مثبت استفاده از فناوری و نوآوری در صنایع مختلف می‌توان به ارتقای عملکرد، افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و استفاده بهینه از ابزار و ماشین‌آلات کاربردی اشاره کرد. اتفاقی که نیروی دانشی و تخصصی را به صنعت متصل می‌کند و بهره‌وری آنها را ارتقا می‌دهد.

زیست بوم فناوری و نوآوری هم با همین هدف در کشور شکل گرفت و نحوه تامین نیازهای کشور را از اساس دگرگون کرد و به رونق بازار داخلی منجر شد. محصولاتی که پیش از این با هزینه‌های گزاف و با وجود موانع زیادی همچون تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی و غیره از بازار جهانی تامین می شدند؛ امروز با صرف هزینه و زمان کمتر با کیفیتی برابر با محصولات جهانی به دست صنعتگران و بازار تقاضا می رسد.

یکی از حوزه هایی که با کمک محصولات دانش‌بنیان توانسته در مسیر توسعه یافتگی قرار گیرد و دستاوردهای خود را ارتقا دهد؛ عرصه گیاهان دارویی است. حوزه‌ای که امروز از ظرفیت دانشی و تخصصی ۸۰۰ شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی بهره‌مند است که ۲۵ درصد آنها یعنی عددی حدود 190 مجموعه دانش‌بنیان شده‌اند.

logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search