اخبار

ریحان؛ اکسیر سلامتی خوش بو

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش پایگاه اطلاعات مانوش، اگر به دنبال یک روش سالم برای درمان مشکلات سلامتی خود هستید و در عین حال می‌ خواهید از مراقبت از یک باغچه زیبا لذت ببرید، پرورش و کاشت گیاهان دارویی می‌ تواند جایگزین بسیار خوبی برای مصرف داروهای شیمیایی جدید باشد.

بسیاری از داروهای شیمیایی که امروزه در بازار وجود دارند، فهرستی طولانی از عوارض جانبی دارند که برخی از آن‌ ها حتی ممکن است از بیماری کنونی شما به مراتب بدتر باشند. به همین دلیل است که افراد به دنبال روشی طبیعی‌ تر و ایمن‌ تر برای درمان مشکلات پزشکی خود هستند.

قرن‌ ها ست که مردم از خواص گیاهان مختلف برای درمان انواع بیماری‌ ها استفاده می‌ کنند. در حقیقت ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که تعداد زیادی گیاه دارویی وجود دارند که می‌ توانید برای درمان انواع مشکلات از یک سر درد ساده گرفته تا عفونت‌ ها از آن‌ ها استفاده کنید.

ریحان یکی دیگر از گیاهانی است که هنگام کاشت گیاهان دارویی در باغچه خود نباید نام آن را فراموش کنید. ریحان یک گیاه معطر با رشد آسان است که می‌ توانید برای طعم دادن به سوپ‌ ها و انواع پاستا از آن استفاده کنید و یا آن را به ساندویچ اضافه کنید. ریحان طعم بسیار خوبی به انواع غذاها می‌ دهد و در کنار آن به کاهش خطرات ناشی از کمبود قند خون کمک می‌ کند.

خواص و نحوه مصرف ریحان

  • از برگ‌ های ریحان برای درمان و بهبود زخم‌ ها، خراش‌ ها و ساییدگی‌ های جزئی استفاده کنید.
  • این گیاه به از بین بردن نفخ، کاهش علائم PMS، بهبود اشتها و تسکین استرس کمک می‌ کند.
  • ریحان همچنین می‌ تواند برای درمان گلو درد، کاهش تب، درمان مشکلات تنفسی و حتی جلوگیری از سنگ کلیه موثر باشد.
logofooter.png
گیاهان دارویی Medicinal Plants ، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارند. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.

پیام مدیر

سایت بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی به منظور ایجاد زمینه و بستر مفید برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به گیاهان دارویی ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 گیاهان دارویی. All Rights Reserved.

Search